تمام مقالات

مجموعه مقالات و پژوهش‌های علمی

مجله ویژه

ارائه الگوی پیشنهادی داشبوردهای مدیریت اطلاعات در راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور

صدیقه محمداسماعیل، محمدرضا کرمی 2025

تحول دیجیتال در سازمان‌های راهداری و حمل و نقل، نیاز به ابزارهای مدیریت اطلاعات هوشمند و کاربرمحور را برجسته کرده است. این تحقیق با رویکرد کیفی و روش مطالعه موردی، به شناسایی و تحلیل نیازهای کاربران، عوامل موفقیت و چالش‌های پیاده‌سازی داشبوردهای مدیر...

داشبورد مدیریت اطلاعات، تحقیق کیفی، مطالعه موردی، طراحی کاربرمحور، تغییر سازمانی، حمل و نقل جاده‌ای، الگوی پیاده‌سازی، فرهنگ داده‌محور، نیازهای کاربران، عوامل موفقیت، چالش‌های پیاده‌سازی، تجسم داده، یکپارچگی سیستم، آمادگی سازمانی، بهبود مستمر
مجله ویژه

تحلیل تأثیر داشبوردهای مدیریت اطلاعات بر کیفیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور

صدیقه محمداسماعیل، محمدرضا کرمی 2025

این تحقیق با رویکرد کمی و استفاده از روش‌های آماری پیشرفته، تأثیر داشبوردهای مدیریت اطلاعات بر کیفیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور را سنجیده است. از طریق توزیع پرسشنامه‌های ساختاریافته به ۳۵۴ مدیر و کاربر سیستم‌های اطلاعاتی در سازمان راهداری و...

داشبورد مدیریت اطلاعات، تحلیل تأثیر، کیفیت حمل‌ونقل جاده‌ای، مدل‌سازی معادلات ساختاری، تصمیم‌گیری مبتنی بر داده، عملکرد سازمانی، پژوهش کمی
مجله

انواع روش‌های اجرای طوفان فکری چیست؟

محمدرضا کرمی 2024

به طور کلی طوفان فکری به 2 روش اجرا می‌شود: روش انفرادی و روش گروهی. در ادامه راجع به این روش‌ها صحبت می‌کنیم. طوفان فکری انفرادی وقتی شما به تنهایی فکر می‌کنید، در حال استفاده از تکنیک طوفان فکری انفرادی هستید. بهتر است برای اینکه نهایت استفاده را...

طوفان فکری، روش‌های طوفان فکری
مجله

تکنیک طوفان فکری چیست و چه نقشی در تحلیل کسب و کار دارد؟

محمدرضا کرمی 2024

در محیط رقابتی امروز، کسب و کارها تنها با خلاقیت و نوآوری کارکنان خود می‌توانند به موفقیت برسند. برای ایجاد خلاقیت در کارکنان، سازمان باید محیطی فراهم کند که ضمن تحریک و تشویق خلاقیت، رفتارهای همسو با ذهن خلاق را نیز به نمایش بگذارد. ایجاد و افزایش ...

طوفان فکری
مجله

مراحل تحلیل کسب و کار چیست؟

محمدرضا کرمی 2024

در این بخش راجع به 8 مرحله‌ای صحبت می‌کنیم که تحلیلگران، برای تحلیل کسب و کار، باید از آن‌ها پیروی کنند. مرحله1: اطلاعات لازم را جمع آوری کنید این مرحله، مهم‌ترین بخش در فرآیند تجزیه و تحلیل کسب و کار به شمار می‌رود، چرا که نمونه تحلیل کسب و کار،...

تحلیلگر کسب و کار
مجله

تحلیلگر کسب و کار کیست؟

محمدرضا کرمی 2024

سایت wikipedia، تحلیلگر کسب و کار را به صورت زیر تعریف می‌کند: تحلیلگر کسب و کار (Business Aanalyst) یا BA، شخصی است که فرآیندهای تجاری، محصولات، خدمات و نرم‌افزارها را از طریق تجزیه و تحلیل داده‌ها پردازش، تفسیر و مستندسازی می‌کند. تحلیلگران کسب و...

تحلیلگر کسب و کار
مجله

تکنیک‌های تحلیل کسب و کار چیست؟

محمدرضا کرمی 2024

تکنیک‌های تجزیه و تحلیل کسب و کار فرایندی است که برای ایجاد و اجرای برنامه‌های لازم برای شناسایی نیازهای یک شرکت و به دست آوردن بهترین نتایج استفاده می‌شود. هیچ چیز به عنوان یک تکنیک وجود ندارد که “یک روش متناسب برای همه” باشد زیرا همه کسب و کارها یا...

تحلیلگر کسب و کار
مجله

مسئولیت‌های اصلی یک تحلیل‌گر کسب و کار چیست؟

محمدرضا کرمی 2024

تحلیلگران کسب و کار با رهبران و کاربران کسب و کارها ارتباط برقرار می‌کنند تا بفهمند که چگونه تغییرات مبتنی بر داده‌ها برای پردازش، محصولات، خدمات، نرم‌افزار و سخت‌افزار می‌تواند کارایی یک کسب و کار را بالا ببرد و ارزش افزوده را افزایش دهد. آن‌ها باید...

تحلیلگر کسب و کار
مجله

چرا تحلیلگران کسب و کار به مهارت تفکر نقادانه نیاز دارند؟

محمدرضا کرمی 2024

تفکر نقادانه چیست؟ تفکر نقادانه توانایی تفکر واضح و منطقی، درک ارتباط منطقی بین ایده‌ها است. تفکر نقادانه از زمان فیلسوفان اولیه یونان مانند افلاطون و سقراط موضوع بحث و تفکر بسیاری بوده است و تا عصر مدرن همچنان مورد بحث قرار می‌گیرد، برای مثال توانا...

تحلیلگر کسب و کار، طرز تفکر نقادانه